הטמעה של מערכת Marketing Automation היא תהליך לא פשוט שמצריך משאבים הן של כסף, זמן וסבלנות .

השבוע במאמר שלנו נתמקד במספר טיפים שלתפיסתנו הם בעלי חשיבות רבה להצלחת התהליך  ומניסיוננו המימוש שלהם לא תמיד מתקיים ואינו בבחינת המובן מאליו:

 

הבינו את הלקוחות שלכם

תשקיעו בלהבין את הלקוחות שלכם ורק אחרי זה תתחילו לייצר מסרים ומסעות לקוח מותאמים – אחת הסכנות בשווק מבוסס לקוח היא לשקוע ביתר-פרסונליזציה גם במקומות שבהם הערך המוסף שלה לא ודאי או לפחות כזה שלא מצדיק את ההשקעה. ולכן , לפני שאתם מייצרים מסעות לקוח לכל סגמנט קיים השקיעו בלנתח את ההתנהגות של הלקוחות שלכם בהתאם לסגמנטים שלהם ורק כשתזהו סגמנט שבאופן מובחן מגיב פחות טוב למסרים הקיימים, צרו עבורו מסע לקוח מותאם.
זכרו תמיד : המשמעות בפועל של סגמנט לא נובעת מזה שיש לו מאפיינים משותפים כאלה או אחרים אלא מזה שהוא מגיב פחות טוב למסרים הכלליים שלכם. במקרה כזה, צרו עבורו מסרים ומסעות לקוח מותאמים

נהלו את הנגיעות בלקוח בסנכרון בין הערוצים השונים

בהרבה מאוד מקרים, הנגיעות שלנו בלקוח מתפצלות לא רק בין ערוצים שונים אלא גם בין בין סוכנויות/ספקים שונים (cpc, תוכן, אתר אינטרנט, ערוצים ישירים, אורגני / ממומן ועוד) שאנחנו עובדים איתם. הסנכרון והתיאום בין כל אלו תוך שמירה על הרצף ועקרונות הנגיעה בלקוח הוא מהותי להצלחה

פעלו באופן מתואם בין השווק למכירות

נקודות החפיפה בין השווק למכירות הן רבות. מדובר כמובן בנושא מוכר ומורכב שנכתבו עליו הררים של מאמרים וספרים. מבחינתנו, החשוב הוא לעולם לא לשכוח שהאינטרס של כולם, ובכלל זה מחלקות נוספות כמו שירות ותפעול הוא משותף. זו כנראה נשמעת לכם עצה טריוויאלית אבל אנחנו כאן כדי להזכיר לכם לשמור עליה תמיד במודעות

 

אמצו את שיטת המעגל לעולם אל תפסיקו לבדוק את עצמכם. צרו לעצמכם ציר של פעילות שנע על מעגל שתמיד חוזר לנקודת ההתחלה שלו ואז שוב מתחיל מהתחלה :

תכנון – הגדירו מטרות, נסחו בריף, חלקו לסגמנטים, תכננו את המדיה

ביצוע – הוציאו את התכנון לפועל, בנו והריצו מסעות לקוח, צרו והריצו קמפיינים

מדידה – בנו סביבת מדידה הוליסטית שמאפשרת השוואה בין כלל הפעולות ומשתמשת הן בממדים ברמת הלקוח והן בממדים ברמת המוצר לטובת הבנה של התוצאות

הסקה – נתחו את התוצאות, הסיקו מסקנות ועל בסיסן גשו לתכנן מחדש

שלבו מבחני AB בעבודה השוטפת שלכם

AB Testing היא פרקטיקה מוכרת ומקובלת בקרב העוסקים בדיגיטל. חשוב מאוד לסנכרן את המבחנים שאתם עושים ואת הרציונל של מה אתם בודקים כך שיהיה מתואם ומכוון להשביח את היכולת שלכם לבנות מסעות לקוח טובים יותר. צרו גרסאות שעשויות לקלוע לסגמנטים מסוימים על פני אחרים וכך תחדדו את יכולת המערכת לייצר מסעות לקוח מותאמים

 

רוצים ללמוד עוד על שיווק מבוסס דאטה ועל מערכות אוטומציה לייעול הארגון? מלאו פרטים ונדבר