זהו פוסט מסכם בעקבות הוובינר שקיימתי יחד עם אריה מנס, מנכ"ל חברת זודורה על בניית תוכניות עבודה ל2021 על בסיס דאטה מרקטינג.
בוובינר עסקנו בשינויים ותהפוכות שעוברות על השוק וכיצד עידן הדאטה מרקטינג מחד, מאפשר מחקר משמעותי על החלטות עתידיות של ארגונים מבחינת תחומים מגוונים ומאידך ההאצה של ארגונים רבים לבצע טרנספורמציה דיגיטלית של ממש, כל אלו שינו לדעתנו את בניית תוכניות פעילויות דיגיטליות, בטח את תוכניות העבודה השיווקיות.
למה התייחסנו בהרחבה:
- בניית היעדים, הצרכים והמטרות: בעצם קור הליבה האסטרטגי של הארגון. כאשר ארגון מציב לעצמו יעדים ויודע להציף את הצרכים הוא בנקודה טובה יותר.
- התייחסות לקהל וכיצד הדאטה מרקטינג מאפשר הבנה לפי כלי האנליטיקס, הCRM,המרקטינג אוטומייישן והאי מייל מרקטינג ואף הסטטיסטיקות של של דפי המדיה החברתית ומערכות הפרסום, מאפשרות היום בחינה הרבה יותר מדוקדקת אילו סגמנטים חשובים יותר לארגון.
- מיקוד וגמישות: דיברנו רבות כיצד הדאטה משרת אותנו כאשר אנחנו נדרשים להתמקד ובציר מקביל ולעיתים הפוך, שוחחנו כיצד צריך גם להיחלץ מהכבלים המסורתיים ולהמר על חדשנות. חדשנות גם קשורה ליכולת של ארגון לבחון ולחקור אילו טכנולוגיות ואילו מגמות ישרתו בעתיד את הארגון.
- החזר על השקעה: כיצד עושים Reverse engineering על שנה קודמת כדי להתכנס למגמות ולנבא צמיחה (או רגרסיה) לשנה הבאה.
- לעמוד על מה נדרש לשנות ומה לשפר לשנה הבאה. איך ננתח לפי הדאטה את מה שקרה בשיווק בשנה החולפת בכדי להצליח ולשפר את השיווק בשנה הקרובה.
- תכנון התקציב: בשונה מתוכנית עבודה סטנדרטית, אתגרנו את הקהל ובנינו שאלות מהותיות מבחינתנו שעליהן המשווק נדרש לענות כאשר הוא בוחן לפי הדאטה והכלים הקיימים, האם הוא יכול לתת תשובה: לדוגמא: אילו טכנולוגיות לאמץ, האם להכניס ערוצי שיווק לתוך הבית ועוד.
- סיימנו בבניית גבולות גזרה להכנת מסמך מסודר המכיל את כל סעיפי המצגת
כמובן כל המידע נמצא כאן בסרט המלא של הוובינר: