כפי שראינו מתחילת 2017, דברים קורים בלינקדאין ככל הנראה בעקבות הקנייה של מיקרוסופט. הן בממשק עצמו, עליו הרחבנו רבות והן מבחינת השיפורים במערכת הפרסום של לינקדאין. רק לפני חודש התבשרנו שהLead Forms הגנרי הגיע ללינקדאין וממש בשבוע האחרון הגיע הקרם דלקרם שמי שחיכה לו סוף סוף קיבל את מה שהוא רצה. הרימרקטינג בלינקדאין הגיע. מבחינת האפשרויות כפי שתראו למטה בתמונות ובמצגת מדובר בגדול באותה פרוצדורה כמו בפייסבוק ובגוגל,. במקביל עלה עם הremarketing פיצ'ר הMatched audience, קרי האופציה להוסיף דאטה של מיילים או מספרי טלפון (סטייל הcustom audience של פייסבוק) והעלאת חשבונות חברה (עד 300 רשומות).
. אך לפני שאתחיל עם המדריך עצמו רק סקירה קלה על איך אני תופס את החשיבות של פיצ'ר הרימרקטינג בלינקדאין.
מבין אלו המתמחים בB2B Marketing אנחנו רואים יותר ויותר שהקשר עם לקוח עסקי חייב להישען על מסרים חוזרים ועל שימור לקוח. יש שיטות רבות לדבר הזה אך רימרקטינג איכותי על בסיס פלטפורמת הלינקדאין ובשאיפה גם שיפור עתידי של הפיצ'ר יכול להבטיח נפלאות. דבר נוסף שצריך להיאמר. עם כתיבת התכנים הללו כרגע למי בינינו שיש לו חשבונות של לקוחות שונים (MCC) ייתכן שבחלק מהחשבונות מתקיימת אופציית הרימרקטינג ובחלק מהמקרים לא מתקיימת. בשיחה עם לינקדאין העולמית נאמר לנו שב24 לחודש רשמית אמור פיצ'ר הרימרקטינג להיכנס בהדרגה לחשבונות של כולם.
מהם השלבים לייצור רשימות רימרקטינג בלינקדאין:
שלב ראשון: נכנסים לחשבון לקוח הספציפי ואז משם לכפתור הTools שנמצא בצד ימין בממשק הפרסום ולוחצים על Website Segments
שלב שני: לאחר הלחיצה על הפיצ'ר נתבקש ללחוץ על כפתור יצירת רשימת הרימרקטינג: "Create an audience to retarget"
בלחיצה על ה"Create an audience to retarget" ייפתח חלון המפנה להכנסת הURL ולבחירת שם רשימת הרימרקטינג. גם כאן כמו בממשק ההמרות ניתן לייצר כמה URLS לרשימות רימרקטינג. נניח דף נחיתה, אתר, בלוג לקוח ועוד. מאחר והפיצ'ר הוא בבטא, למיטב ידיעתי כרגע האפשרות להטמיע את הקוד בHeader של הדף אינה אפשרית. משמע הוא שאם נרצה לעשות רימרקטינג על אתר שלם או לחליפין על דף בודד נצטרך להטמיע את הקוד באופן ידני פר דף.
שלב 3: לאחר שהכנסנו את הURL למעשה יוצג הקוד עצמו ולמעשה הוא משוייך למה שקרוי בלינקדאין הInsight Tag. את הקוד ניתן להעתיק או לשלוח לעצמנו ו\או לאדם הרלוונטי להטמעה. הקוד ניתן לשימוש באמצעות הTag Manager
שלב 4 : כשנחזור להקמת קמפיין חדש תיפתח בממשק טרגוט קהל היעד האופציה של הSaved Audiance Template בדומה לפייסבוק בו עד כה היינו יכולים לשמור קהל שכבר פילחנו בשם ואז באותו חשבון לבחור את הקהל השמור.
פיצ'ר הMatched Audience:
פיצ'ר מקביל למעשה לאופציית הרימרקטינג. כאשר נבחר ברכיב matched audience יתאפשר לנו לצד יצירת רשימת רימרקטינג לבחור בUpload list adiences u ומהבחירה הזן למעשה לבחור באחת מ2 אפשרויות של יצירת דאטה\מסד נתונים:
- בחירת קובץ אקסל הכולל רשומות של מיילים ומספרי טלפון
- בחירת קובץ אקסל הכולל רשומות של שמות חברות
ברגע שנצרף אחד מ2 הדאטות שברשותנו תוך 48 שעות לינקדאין יאשרו את הקהל שנצבר המבוסס על זיהוי של אותו יוזר שעשה לוג אין לחשבון הלינקדאין הפרטי או לחבר הספציפית שהגדיר שהוא עובד בה. קובץ האקסל היחיד שעובד הוא מסוג CSV.
כשנרצה לאחר 48 שעות (של ציפייה) לצרף את הקהל, נלך לפילוח קהלים ונצרף את הרשימה שהגדרנו מבעוד מועד.
כמו כן יש כבר חיבור צד 3 למערכות אוטומציה של:
לינקדאין העולמית צירפו לנו את המצגת המלאה המצורפת כאן על פיצ'ר הRetargeting בלינקדאין ופעילויות משלימות כגון הLead Forms והMatched audience. יהיה מעניין ואשתדל לעדכן על חידושים נוספים
המצגת המלאה של לינקדאין העולמית:
[slideshare id=75129060&doc=matched-audiences-getting-started-v01-170418112829]
Matched audiences-getting-started-v01.13 from Ziv Sheinfeld זיו שיינפלד